بازاریابی سیاسی انتخابات
.jpg)
نقل معروفی از مایا آنجلو، شاعر و نویسندۀ شهیر آمریکایی وجود دارد که ناخواسته، مفهوم بازاریابی، بهویژه بازاریابی سیاسی را در خود گنجاندهاست. او میگوید:
«مردم فراموش خواهند کرد چه گفتهاید، از یاد میبرند آنچه انجام دادهاید را، ولی احساسی که در آنها پدیدآوردهاید را از خاطر نخواهند برد.»
برای آشنایی با این پدیدۀ نسبتاً نوظهور با ادامۀ مطلب همراه باشید.
مشاهده بیشتر.jpg)
در برهه زمانی انتخابات و جلب نظر مردم هر یک از ساده ترین کارهای کاندیداها از اهیمت زیادی برخوردار میباشد. بازیهای سیاست شدیدی در بین افراد مختلف در این زمان رخ میدهد که حتی ممکن است محبوبیت فرد تا حد زیادی تحت الشعاع قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت بازاریابی سیاسی و بازاریابی تجاری با محوریت انتخابات بپردازیم و در حالت کلی به انواع بازاریابی در زمینه انتخابات اشاره کنیم.
.jpg)
امروزه با توجه به بالا رفتن آگاهی عمومی افراد جامعه و پیشرفت علوم مختلف انتخابات شکل حرفهای به خود گرفته است. داشتن سرمایه و نیروی انسانی زیاد دیگر به تنهایی دلیل قطعی برای پیروزی در امر انتخابات به حساب نمیآید. در حال حاضر شاهد انتشار کتب مختلف و مقالههای تخصصی بسیاری در رابطه با این امر هستیم. وجود احزاب و گرایشهای سیاسی مختلف خود دلیل مضاعف برای صرف وقت بیشتر و بررسی تخصصیتر موضوع انتخابات است.
مشاهده بیشتر.jpg)
بازاریابی یک کلمه به معنی مدیریت روابط در انتخابات است و در واقع فرایندی است که در طی آن شرکت تولید کننده یک محصول یا ارائه دهنده خدمت سعی میکند مشتریان و جامعه هدف خود را در مورد کالای تولیدی درگیر کند و در نتیجه این درگیری ذهنی که ایجاد شده و به نوعی به یاد ماندن در ذهن شخص رخ داده است و در ادامه از این به منظور مثبت و ایجاد ارزش استفاده شود.
مشاهده بیشتر.jpg)
در حال حاضر تمام دنیا به سوی برندینگ حرکت میکند. به عبارت دیگر تمام ما در دنیای برندینگ زندگی میکنیم. برندسازی نه تنها در حوزههای اقتصادی، بلکه در تمام حوزه از جمله حوزه سیاسی اهمیت بسیار بالایی دارد. با یک نگاه ساده به زندگی شخصی خود متوجه خواهید شد که زندگی روزمره تمام انسانها به برندسازی گره خورده است. از شوخیهای دوستان که هر کس سبک مخصوص خود را دارد گرفته تا متد هر استاد برای تدریس همه و همه نوعی پرسونال برندینگ است.
مشاهده بیشتر