برندینگ شخصی در بازاریابی سیاسی

برندینگ شخصی در بازاریابی سیاسی

در حال حاضر تمام دنیا به سوی برندینگ حرکت می‌کند. به عبارت دیگر تمام ما در دنیای برندینگ زندگی می‌کنیم. برندسازی نه تنها در حوزه‌های اقتصادی، بلکه در تمام حوزه از جمله حوزه سیاسی اهمیت بسیار بالایی دارد. با یک نگاه ساده به زندگی شخصی خود متوجه خواهید شد که زندگی روزمره تمام انسان‌ها به برندسازی گره خورده است. از شوخی‌های دوستان که هر کس سبک مخصوص خود را دارد گرفته تا متد هر استاد برای تدریس همه و همه نوعی پرسونال برندینگ است. 


برندینگ شخصی در انتخابات

اگر کمی بررسی کنید متوجه می‌شود بسیاری از بزرگان اقتصاد از مرحله معرفی و فروش محصولات خود گذر کرده‌اند و تمام توجه خود را معطوف به برندسازی کرده‌اند. برندینگ شخصی در انتخابات نیز به همین صورت است. اهداف و کسب تعداد زیادی آرا نیست، هدف ساخت برند معتبر شخصی است. اهمیت برندینگ شخصی در بازار سیاسی حتی از برندسازی در بازار اقتصاد بسیار بسیار بیشتر است. توجه به ساخت برندی معتبر از خود در عرصه سیاست نه تنها میزان آرای شما را تضمین می‌کند بلکه شما را در ذهن رای دهنده ماندگار می‌کند. 

به طور کلی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس و در برخی موارد در انتخابات شورای شهر کلان شهر‌ها، برندسازی حزبی انجام می‌شود. لیکن در انتخابات شورای شهر‌های کوچک و یا برای نمایندگان مجلس در شهر‌هایی به جز کلان شهر‌ها برند پرسونال برندینگ کاربرد بیشتری دارد. البته این مدل برندسازی می‌تواند در دراز مدت موجب موفقیت سیاست‌مدار شود. نوع دیگری از برندسازی سیاسی، برندسازی ایده است. می‌توان گفت این مدل از برندسازی در تمام دنیا کاربرد دارد. باید به این نکته توجه داشت که برای برندسازی ایده چه ایده‌هایی را هدف خود قرار می‌دهید. ایده‌هایی نظیر اشتغال‌زایی، شهرسازی (اصلاح و بهبود ساختار شهری)، جوان‌گرایی، شایسته سالاری و… از جمله ایده‌های مورد پسند جامعه ایرانی است.


اهمیت برندینگ شخصی

وظیفه برندسازی شخصی در سیاست این است که، شرایط را برای افراد جامعه مهیا کند تا شخص و یا حزب مورد نظر را به بهترین شکل ممکن درک و قبول کنند. تبلیغات رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای مهم‌ترین ابزار برای برندسازی شخصی است. این ابزارها کمک می‌کنند که مردم درک بهتری از یک سیاست مدار داشته باشند. تبلیغات راستی مثل: شبکه‌های مجازی، رادیو و تلویزیون به سیاستمدار کمک می‌کند که، تصویر مناسبی از خود به مردم نشان دهد. همایش‌ها، حضور در کمپین‌ها، شخصیت دلسوز و در عین حال کاریزماتیک و… از نکات مهم تبلیغات غیر رسانه‌ای است. 

توجه داشته باشید که تصویری که مردم از یک سیاست مدار و یا حزب سیاسی دارند مهم‌ترین نکته در انتخابات است. در زندگی امروزه برندسازی از مباحثه‌های رسانه و تبلیغات مرسوم گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اعتمادی که مردم به سبب درک کلی از سیاست مدار و یا حزب سیاسی و تصویری که‌زا آنان در اذهان مردم شکل گرفته از تبلیغات بی‌هدف رسانه‌ای مرسوم بسیار مهم‌تر است.


نکات مهم در ساخت برند شخصی سیاسی 

آراستگی ظاهری چیزی است که در تمام امور نکته‌ای کلیدی است. 

فن بیان و شیوه سخنوری در بسیاری از امور مهم است، اما برای یک سیاست مدار مهم‌ترین نکته است. 

مردم به دلیل اشتراکات فکری تصمیم به پیروی از یک سیاست مدار می‌کنند، بنابراین طرز تفکر و اعتقادات یک شخصیت سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است.



مشاهده بیشتر
افزودن ماژول جدید
0%